EFL Fellowship Lecture series

De Van Eesteren Fellowship is een initiatief van de EFL Stichting die momenteel wordt ingevuld met de Van Eesteren Fellowship Lecture series onder leiding van Caroline Newton. De fellowship series focust zich op ontwerp gerelateerd onderzoek en de kracht van ontwerp om metropolitane vraagstukken te onderzoeken en vervolgens om te zetten in toekomstgerichte oplossingen. De reeks lezingen, die onder andere online worden aangeboden, brengen verschillende stedenbouwkundige vraagstukken aan het licht met een focus op verduurzaming van de stad.

Ter voorbeeld, De eerste lezing door Barbara Lipietz (Associate Professor, UCL London) focust op de essentiƫle rol van stadsplanning en gebiedsontwikkeling in het bereiken van een toekomstbestendige en sociaal-verantwoorde samenleving. De stad wordt gezien als de motor voor economische groei en het weefsel voor het realiseren van een integrale maatschappij.

Hier kunt u meer informatie vinden over de Van Eesteren Fellowship.