Nelson Mandela, Erasmus Universiteit Rotterdam

Reiskosten tbv masteronderzoek naar het gedrag van chauffeurs van sloopafval onder aannemers in Nairobi City, Kenia. In Kenia geven gegevens van het Kenya National Bureau of Statistics (KNBS,2023) aan dat de bouwsector een gemiddelde groei van ongeveer 5% per jaar registreert en de op één na hoogste bijdrager aan het Keniaanse bbp is. Ondanks dat deze bijdrage van cruciaal belang is, leidt dit ook tot een steeds grotere uitdaging op het gebied van bouw- en sloopafval. Bouw- en sloopafval is uniek omdat het vaak omvangrijker en zwaarder is en giftiger kan zijn dan huishoudelijk afval en dus hogere milieurisico’s met zich meebrengt. De bevindingen van het huidige onderzoek zullen van cruciaal belang zijn voor aannemers bij het toepassen van duurzame industriële praktijken die zowel kostenbesparingen als milieuvoordelen opleveren. De gemaakte observaties zullen bijdragen aan het verzachten van de milieueffecten van de B&S-activiteiten in steden door het bevorderen van afvalreductiegedrag bij aannemers.

Meer subsidies

Shock Safe Nepal |Gerealiseerd

Project ‘Shock Safe Nepal’ – aardbevingsbestendig bouwen op het platteland van Nepal… Read More

Uitgeverij THOTH, Bussum